söndag 5 juni 2011

17 år tillbaka i tiden...

Har haft en superhärlig söndag tillsammans med Lukas. Jag och Lukas tog spårvagn 7 till mina gamla trakter i södra Kortedala. När jag växte upp här var det ett lugnt och grönt område med mestadels barnfamiljer och en del pensionärer. Jag kommer ihåg att det bodde en familj i området som var från Jugoslavien annars var det bara svennebananer för hela slanten. Idag är Kortedala tyvärr ett "problemområde" som så många andra förorter.

Jag har inte varit i området på säkert 17 år... så det var lite kul att se hur området förändrats under åren... Bara att ta spårvagn 7 är ju en upplevelse i sig ;-)



Välkommen till Solvarvsgatan



På denna fotbollsplan har många roliga fotbollsmatcher spelats :-)



Området jag växte upp i som barn. Här fanns det alltid en massa barn att leka med :-)



I detta huset bodde jag högst upp tillsammans med min mamma och min bror. Det var 5 rum och kök i etagevåning så vi hade gott om plats. Till lägenheten fanns det två stora balkonger på varje plan. På nedre plan var det kök, hall, ett sovrum för mamma, badrum med badkar, separat toalett, vardagsrum och ett TV-rum. På övre plan sov jag och min bror i varsitt sovrum. Där fanns även en hall och badrum med dusch.





I denna skogen precis utanför huset lekte vi jämt!



Det fruktade Lejongapet! En grotta som man kan gå igenom. Här var vi lite rädda att gå in som barn, efter alla skrönor som berättats.



Lukas var inte rädd för att gå in :-)



Bästa pulkabacken på vintern!



Lite småkryp vi hittade under stock och sten...





Lukas hittade världens största kotte :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!