måndag 11 april 2011

Monkeybusiness.

Jag har en vän som har en son som hade ( notera hade ) ett gosedjur. Detta djur, en apa tappades olyckligtvis bort i helgen vilket fick katastrofala följder med en mycket ledsen kille och hysteriska föräldrar som inte kunde trösta.

Apan var inköpt genom Childhood Foundation på ICA. Det hela resulterar i att min vän först letar runt i området där hon bor hela helgen, dvs lördag och söndag i flera timmar utan resultat. Sedan åker hon runt till varenda ICA butik men lyckas ej få tag i någon ny apa. Hon kontaktar då Childhood samt ICA-koncernen för att se huruvida hon kan få tag i en ny apa. Hon sätter in en annons på blocket och Facebook ang "borttappad apa - någon som har en sådan?"

Jag bara döööör av skratt. Egentligen inte. För det är hur sött som helst och jag förstår att barnet gråter och föräldrarna har panik. Men ändå. Jag kan inte låta bli att le. Vi föräldrar är tokiga när det gäller våra barn. Och det sjuka är att jag hade gjort exakt samma sak.

4 kommentarer:

  1. haha, hamnade här genom att googla "apa childhood/ica" då jag likte din vän också söker efter en ny apa, men till min dotter. Haha. Kul att läsa att någon mer söker på alla möjliga sätt efter icas apor. kanske dags för en ny utgåva? den stora frågan är; Fick din vän tag i en apa??
    /Emilia

    SvaraRadera
  2. haha, hamnade här även jag efter att ha googlat efter en reservapa till dottern. apan är henne så kär att en eventuell borttappning skulle leda till total katastrof och mången sömnlös natt.

    well, jag googlar vidare.
    // Magnus

    SvaraRadera
  3. Jag behöver också en sådan apa!! Borttappad och saknad! Verkar vara svårt att få tag i ny...

    / Maria

    SvaraRadera
  4. Här en mamma till som leter lilla bebisapan. Hade dessutom satt en namntag i svansen... men den har inte ringt hem än. /ingrid

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!