söndag 24 april 2011

Du är min Molle.

Jag älskar filmen "Micke och Molle" - en härlig tecknad film om vänskap mellan en räv och en hund...

Det finns vänner och så finns det vänner. Jag har några få riktiga vänner som jag känt sedan barndomen. Vi berättar allt för varandra och har delat både glädje och sorg. Tyvärr träffar jag dem alldeles för sällan, vissa bor inte ens kvar i Göteborg och några har tom flyttat från Sverige. Men varje gång vi ses är "VI-känslan" lika stor och allt känns så himla naturligt. I sommar kommer en av mina vänner hem från USA och hälsar på. Det kommer bli så härligt!

Jag har en speciell vän som står mig väldigt nära. Idag fick jag reda på att vännen alltid läser min blogg. Den här vännen är som en lysande stjärna, även om vi sällan träffas, så vet jag att min vän finns där. Det kommer små uppmuntrande och omtänksamma SMS. Det plingar alltid till vid rätt tillfälle... Det är som om min vän visste att jag behövde det JUST DÅ. En ängel som alltid vakar över mig.

Du vet vem du är. Tack för att du är mig nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!