fredag 4 februari 2011

Så jävla dåligt Regeringen.

Ingen har väl missat vad som pågår i Egypten? Jag har bokat 2 veckor dit i juni och jag börjar redan nu oroa mig för huruvida vi kommer att kunna åka eller inte. Just nu avråder ju UD inresor i landet. Sedan kom jag att tänka på ... men herregud hur självisk får man vara egentligen? Det pågår världens konflikt och det enda jag tänker på är om jag måste avboka min resa... Skäms. Jag kan säga att jag nog inte är ensam om att tänka så heller... :-(

Egypten är ett land i kaos. Och precis som vanligt är det samhällets svagaste som drabbas hårdast: De svenska charterturisterna.

I flera dagar har de nu suttit fast på fyrstjärniga all inclusives utan tillgång till internet. Flera ölsorter har tagit slut. Ingen vet när man får tag på mer. Flera arga svenskar talar om att skriva protestbrev till regeringen.

Jag tog mig förstås friheten att skissa ihop ett litet förslag:

Hej Regeringen!

Jag heter Agneta och betalar faktiskt skitmycket i skatt. Ska det vara så här då? Va? Först var det nån himla haj som höll på och nu har egyptianerna nåt slags himla upplopp! Vad är det här för ställe egentligen? Va? Vem ska ta ansvar för det här? Vi kom faktiskt hit för att vila upp oss lite!

Jag tycker det här är skitdåligt faktiskt. Låta folk åka till ett ställe där ingenting funkar. Först när vi kom så var internet jättelångsamt och nu funkar det inte alls. Man kan inte ens gå in på Facebook. Skitdåligt rent ut sagt.

Och dom här demonstranterna alltså. Så här beter man sig faktiskt inte. Lite hyfs får man ha. Min man gillar väl inte Maud Olofsson, men han sätter väl inte eld på sin bil för det??? Nä, just det. Det är för dåligt. Jag såg på tv att 100 000 pers gick runt och gapade i Kairo. Är det i-n-g-e-n som jobbar i det här himla landet eller? Va? Har dom tänkt på att det kanske inte är så konstigt att dom är så fattiga då eller?

Vi kommer inte acceptera detta Regeringen. Ska ni ha klart för er. Vårt plan går på onsdag och nåde er om det är försenat säger jag bara. Då kommer jag anmäla er och så får ni hämta oss med helikopter. Det gjorde ni minsann när en gubbe från Skövde trillade och bröt nacken när vi var i Alperna. Så jävla typiskt sosse-Sverige alltså. Dalta med dom sjuka men oss med j-o-b-b dom bara skiter ni i. Är det ”arbetslinjen” det? Dåligt!

Jaja. Nu måste jag sluta för det blir jättelång kö till buffén annars. Men ni har skött det här så himla dåligt faktiskt Regeringen. Man undrar ju verkligen varför man betalar skatt!

/Agneta

JA! Turism.

NEJ! Turister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!