måndag 7 februari 2011

Dag 22 - Det här upprör mig

Jag brukar vanligtvis inte bli upprörd men nu tänker jag ösa ur mig. Håll i dig...

När jag lånar ut en bok och får tillbaka den med hundöron i. Människor som inte inser sin storhet. Ja-sägare. Trångsynthet. Djurplågeri. Våld mot barn. Actionfilmer som bara måste innehålla romantik. Åsikter som baseras på okunnighet. Människor med skygglappar. Dåligt bordsskick. Feghet, mest min egen. Svek och lögner. Bristen av eget ansvar. Oansvariga hundägare som inte plockar upp efter hunden. Föräldrar som inte kan säga åt sina barn när de uppför sig illa. När telefonen ringer konstant. Människor utan drömmar och fantasi. Människor som påstår att man inte kan äta kakan och ha den kvar. Dålig svenska i tal och skrift. Människor som hamnar snett men aldrig ser sin egen del eller utvecklas av sina misstag. Halkiga vägar. Vuxna människor som är fulla inför sina barn. Lukter som beror på dålig hygien. Otrohet. Känslan att bli tagen för given. Människor som inte kan stå för det de tycker. Snålhet. Människor som ältar saker. Dålig service. Avslagen Coca-Cola Light. Pessimism. Ineffektiva tvättmaskiner och torktumlare. OCR nummer. Sladdar. Människor som inte lämnar plats åt de äldre. Pormaskar. Människor som är ointresserade av att utvecklas.

Nu slutar jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!