måndag 14 februari 2011

Kärlek i mass på Alla hjärtans Dag

I morse fick jag det här superfina halsbandet av min vän Marita som tyckte att det var så mycket jag. Jag håller nog med henne för ett av mina ledord i livet är just "att välja glädje".



På eftermiddagen fick jag jag två bilder som Lukas gjort i skolan. När vi kom hem sade han... "Mamma, det är inte rättvist. Du har fått två presenter men du har inte köpt något till mig."



Jag försökte förklara att ge handlar inte om att få något tillbaka, utan att man ger med hjärtat etc. Inte helt lätt att förstå och ta till sig för en sexåring. Men visst ska den jag älskar allra mest firas på Alla hjärtans dag, så vi knallade iväg till affären och köpte en barnbok. I affären frågade Lukas expediten "Kan vi slå in ett paket? Det blir lite roligare då." :-)

Så jag avslutar måndagkvällen med en tanke på alla mina fina vänner. Tack för att ni finns där för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!