fredag 25 februari 2011

Hur du lyckas hyra 3 filmer & betala 1.500 spänn!

Att hyra videofilmer till barnen kan bli dyrt. Något jag själv fått känna på idag. Fick ett samtal från videobutiken kring hörnet och ett meddelande på min svarare. "Du har 3 filmer som är sena och om de inte lämnas tillbaka tvingas jag lämna ärendet vidare till Inkasso."

Jag tänkte först.. Va?? Jag har inga videofilmer hemma som jag hyrt. Hem och leta. I mitt hem är det ordning på grejerna. Var sak på sin plats. Tydligen lite väl ordning... I tv-bänken förvarar vi alla Lukas filmer och vad hittar jag? Jo, mycket riktigt 3 hyrda barnfilmer. Herregud det var ju 100 år sedan vi hyrde dessa!

Kilar ner till videoaffären lite lätt stressad. I butiken är typ 20 personer. Jag har bara lust att dö när jag ska förklara mitt ärende. Hur jag totalt glömt bort filmerna. Att jag inte ens visste att jag hade dem förrän de ringde och påminde mig. Ok - skitsamma.

Jag - "Hej, jag har filmer som typ är 100 år sena." Hur löser vi detta?

Butiksinnehavaren -"Jag ska kika på ärendet. Men herregud. Du lånade filmerna i juli månad!

Jag - "Ja, jag sade ju att det var länge sedan (och lade på mitt charmigaste leeende, vilket visade sig senare inte hjälpa ett skit)

Butiksinnehavaren -"Ja, ärendet är ju på väg till Inkasso med summan 2680 kr."
Jag - "Va??? Du skojar med mig? Ja, men det känns helt orimligt att betala."

Butiksinnehavaren - "Ok eftersom du lämnar tillbaka filmerna nu får du betala 1.500 kr."

Tänkte i mitt stilla sinne.. har jag något val? Nej knappast. Det var bara att hala upp cashen och smyga ut som en skamsen (och något irriterad) hund.

Suck. 1500 spänn helt i onödan. För det kunde jag köpa 26 barnfilmer typ. Eller 26 goda flaskor vin. Eller... Life is a bitch sometimes!



Detta var en av tre filmer som kostade mig 1500 spänn idag.

1 kommentar:

  1. Varför i hela friden har du inte fått påminnelser tidigare??? Tre filmer till inkasso för 2680.- låter ju helt absurt!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!