måndag 4 april 2011

En fet käftsmäll!

Träffade min PT idag och lade upp ett träning- och kostprogram 10 veckor framöver. Kändes kanon. MEN. Ja, det finns ett men. Jag fick mig en fet käftsmäll efter kvittot på Tanitavågen som visade min kroppsammansättning. Dvs hur mycket muskler och fett min kropp består av. Jag var inte helt nöjd med resultatet om vi säger så.

Jag hade ingen lust alls till att göra mätningen, men jag behöver få reda på var jag står idag för att veta vart jag är på väg och vilka insatser som krävs. Inte sant?

Målet är att gå ner 6 kg under 8 veckor vilket känns rimligt. Minska i fettprocent och öka i muskelmassa.

Jag erkänner. Jag är en periodare. Just nu har jag en träningsdipp och har inte det där suget att träna. Längtar inte till träningen som jag gjort tidigare. Jag börjar om på noll och släpar mig in i gymet. Helt enkelt för att jag måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!