fredag 10 september 2010

And so the lions fell in love with the lambs...

Visst kan livet vara alldeles underbart? Idag blev det ett extra härligt avslut på veckans arbete då en av våra kära medlemmar lämnat en mycket fin flaska champagne på mitt kontor. Den ska jag njuta av nästa helg. Denna helg ska jag tillbringa tillsammans med Lukas. Idag blir det fredagsmys, imorgon ska vi på Barbeque party på ISGR och vi avslutar söndagen med biobesök i sällskap av Lukas kompis Erik. En mycket trevlig helg med andra ord!

Har kollat på Twilight nu (I know I'm late). Blev förälskad i första filmen ( jag är en sucker för storys om omöjlig kärlek) men efter att ha sett New Moon har jag mindre förståelse för den hysteri som uppstått kring filmen. Den är vackert filmad men utöver det känns det inte som det finns mycket att titta på. Tråkig tjej utan personlighet (Bella) börjar på ny skola och träffar feminin vampyr (Edward). Edvard berättar för Bella att han är farlig. Edward glittrar... Jag blir inte direkt berörd av kärleksrelationen, jag blir heller inte skrämd, för allt är så uppenbart och den action som bjuds känns mest som ett tidsfördriv. I don't get it!


Om man gillar Romeo och Julia stuket om omöjlig kärlek och romantik rekommenderar jag istället filmen "Pianot" Det ÄR en film som berör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!