tisdag 21 september 2010

Fem gånger mer kärlek!

Tisdag - en vanlig vardagkväll. Hämta Lukas på skolan, handla, laga mat och sedan en liten stund tillsammans innan det är dags för honom att sova. Som de flesta andra vill jag vara en bra förälder. Dagarna går så fort och vi har ju inte så många timmar att umgås när man kommer hem efter skolan... Den lilla tid vi har, vill jag ska vara givande. Jag försöker därför umgås en liten stund varje dag även på vardagarna, laga mat tillsammans, baka, spela spel eller något annat som Lukas tycker är kul. Idag har vi byggt modelldrakar från boken Drakologi :-)


Håller just nu på och läser en bok som heter "Fem gånger mer Kärlek" skriven av KBT-psykologen Martin Forster. Kort sagt handlar den om att ge sitt barn fem gånger mer kärlek som kritik, tjat, tillsägelser och gränser. Om att ta tillvara på tiden och att umgås med sitt barn en liten stund varje dag. Jag tycker att den verkar vara intressant och späder inte på något dåligt samvete utan förstärker det som redan fungerar och få en så bra relation som möjligt. Rekommenderas :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!