tisdag 10 augusti 2010

Att välja glädje!

Jag bor på vån 6 och att mötas av meddelandet "Hissen tillfälligt avstängd för tillsyn" kändes inte så upphetsande efter en lång arbetsdag. ( Gillar för övrigt den finurliga och innovativa lösningen hur de satt fast lappen med svart tejp ) Inte nog med det. Tillfälligt avstängd i hissrenoverings värld betyder 2 veckor! Med fler än 100 trappsteg så måste väl detta klassas som vardagsmotion?

MEN.. är jag en tjej som gnäller?! Nej inte alls... detta får mig snarare att känna tacksamhet. För i helgen så genomförde vi ju en flytt och det hade varit lite svårare att applicera den tacksamheten just då. Så jag väljer glädje och tänker i mitt stilla sinne : Det kunde varit värre! Tur att det är dessa 2 veckorna som hissen är tillfälligt avstängd ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!