söndag 25 september 2011

49 galna lösningar på vardagens problem

I helgen har det varit bokmässa och jag har haft förmånen att få besök av Anna Glas och Åse Teiner - två superhärliga tjejer. Snacka om ångest när 2 st föräldracoacher checkar in :-)
I gåva fick jag deras grymt härliga bok och jag kan lova att det var just vad jag behövde just nu. För även om allt känns härligt och harmoniskt med Lukas så är det lite kaos på jobbet för tillfället ( sjuk personal ) vilket påverkar min vardag.

Jag vet redan när jag öppnar första sidan att jag kommer älska boken. Så här börjar den...

"Grunden för oss är att peppa föräldrar att tänka själva, tro på sig själva och göra det de känner är bäst för dem, deras barn och familjer - oavsett vad andra tycker."

Det här är en bok man blir riktigt glad av. Inga pekpinnar utan mycket hjärta och värme. Jag skrattar högt flera gånger samtidigt som jag faktiskt blir riktigt nyfiken på att själv göra tvärtemot....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!