måndag 26 september 2011

En reseknarkarens berättelse.

Japp, då satt man här igen och surfade runt bland resebolagen ... Det finns nog ingen större reseknarkare än jag! Nu suger det rejält i tarmen och jag är inte långt ifrån att trycka på "boka-knappen"

Jag märker att många har svårt att förstå min längtan av att resa. Längtan efter miljöombyte, att möta nya människor, prova nya saker, testa nya maträtter, känna nya lukter.

Någon uttrycker sin rädsla för att jag inte trivs hemma, att jag flyr, att jag längtar bort.

Jag längtar inte bort. Jag är jättenöjd med mitt liv! Jag har en toppenfin lägenhet, härliga vänner, ett utvecklande stimulerande arbete och en underbar son. Men jag Ä L S K A R att resa. Lika mycket som någon annan väljer att snöa in på golf, scrapbooking, fiske eller vad det nu kan vara. Jag lägger i stort sett varenda krona jag har över på att resa. Ensam eller i sällskap. Stad eller land. Lyx eller budget. Det kvittar - alla resor är faschinerande!

Jag bara måste trycka på "boka-knappen". Jag vill och behöver det lika mycket som en knarkare vill ha sin dos av droger. Sick? Möjligtvis JA.



Vilket land är ditt favoritresmål?

Dessa länder har jag besökt hittills... Fetmarkerade länder är besökta flera gånger.

EUROPA
Andorra
Belgien
Bulgarien
Cypern
Danmark
England
Estland
Finland
Frankrike
Gibraltar
Grekland
Grönland
Irland
Island
Italien
Lettland
Litauen
Luxembourg
Malta
Nordirland
Norge
Polen
Portugal
Rumänien
Ryssland
Skottland
Slovakien
Spanien
Tjeckien
Turkiet
Tyskland
Ukraina
Ungern
Vatikanstaten
Österrike

ASIEN
Indien
Thailand

NORDAMERIKA

Usa

MELLANAMERIKA & KARIBIEN
Antigua
Aruba
Bahamas
Barbados
Bermuda
Caymanöarna
Costa Rica
Dominikanska republiken
Franska Guyana
Grenada
Guadeloupe
Haiti
Jamaica
Jungfruöarna
Martinique
Mexico
Panama
Saint Kitts & Nevis
Saint Lucia

MELLANÖSTERN & CENTRALASIEN
Jordanien

AFRIKA & INDISKA OCEANEN
Egypten
Kenya
Marocko
Tunisien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!