söndag 11 september 2011

Har jag sagt att jag tycker om dig?

Skön söndag! Jag och Lukas har varit ute och geocachat, vi lyckades dessvärre inte hitta skatten denna gången :-(

Jag har också scrappat lite (äntligen fick jag tillbaka pyssellusten) och gjorde ett album. Denna typ av ringalbum passar perfekt som present till någon du tycker om.






Present till någon du tycker om - hembakat knäckebröd & ett litet album

Så här gör du ett ringalbum:

Du behöver:

Vackra papper
Hård kartong
Lim
Sax
Hålpunch
Ring att binda ihop albumet med
Dekorationer

1. Först behöver du någon form av mall. Jag ritade ett hjärta och använde som mall.
2. Klipp ut bladen i hård kartong så det blir styvt.
3. Limma fast vackra papper på båda sidor av kartongen.
3. Sedan är det bara att dekorera med blommor, band och valfria texter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!