måndag 25 oktober 2010

Det är fint att vara morgonpigg.

Jag är en kvällsmänniska. Det är på kvällarna som jag är mest kreativ. Jag gillar inte att gå upp tidigt och stressa iväg på morgonen. I Sverige känns det som om man är en bättre människa med högre moral om man är på jobbet tidigt (rätta mig om jag har fel). Ligger det inte något i den svenska moralen att morgonstund har guld i mun?

Jag jobbar gärna sent på kvällen men det kan ses som lite maniskt, något som bara är för arbetsnarkomaner och personer som brinner för något. Nackdelen är att jag oftast får för lite sömn och är trött på morgonen. Jag väljer alltid sovmorgon om jag har möjlighet. Men plötsligt händer det. De dagarna jag tar mig upp en timma tidigare för att kunna hinna med ett träningspass på gymmet innan jag börjar jobba. Idag var en sådan dag och det känns lika bra varje gång.



När man har barn tvingas man att gå upp tidigt på morgonen. Jag har förmånen att inte behöva lämna förrän kl 08:30 när skolan börjar. Vi brukar gå upp kl 07:00 varje morgon och äta frukost hemma, lunch på skolan runt kl 12:00 och middag hemma senast kl 18:00. Måndag till fredag. Lördag som söndag. Försök förklara det för en spanjor ;-) I mitt Sverige borde alla få sovmorgon. Ut med den käcka morgonpiggheten och in med lite mer siesta och Espana.

1 kommentar:

  1. Jag är själv rätt så morgontrött, trots det har jag valt att ha 2 fasta spinningpass i veckan, onsdagar och fredagar kl 06:45-07:30. Eftersom det är jag som är instruktören så finns det liksom inget att välja på om jag skall ta en sovmorgon eller inte dessa dagar. Ibland är det riktigt tufft för mej att ta mej upp ur sängen. Ja det momentet från det att klockan ringer tills att jag står upp på golvet kan faktiskt vara jobbigare än själv spinningpasset!!!

    Fast när man väl har kommit upp och kommit igång sen är det ju för det mesta alldeles underbart och en bättre start på dan finns ju knappast än ett bra träningspass. (JO det finns nåt som är ännu bättre men bortsett från DET då rå.....)
    Ola

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!