torsdag 29 juli 2010

Borås Djurpark

Idag packade vi ihop oss tillsammans med familjen Reina Rivera och åkte till Borås Djurpark. Vi hade knappt hunnit halvvägs förrän regnet skvalade... Jag bara undrar, regnar det alltid i Borås? Jag kan nog inte komma ihåg ett enda tillfälle som jag varit där utan regn, så stövlar hade vi tagit med men inte så mycket mer... Efter inhandlade regnponchos var vi dock klara att utforska djurparken :-) Tack för en härlig dag med god mat och trevligt sällskap!



Vi är redo att möta regnet och djuren :-)



Fikapaus vid Lodjuren. Matsäck smakar alltid så gott vid utflykt.



Zebror ... så vackra djur



Lukas var nog mest imponerad av noshörningarna.


Lukas: "Mamma levde du då dinosaurierna fanns?" "Nej.. älskling. Riktigt så gammal är inte mamma" :-)


Lukas och Melissa



Äntligen uppehåll och jackan kunde knäppas upp :-)



Mors lilla Olle i skogen gick...



Vackra kattdjur på nära håll...





Savannens konung



En annan söt liten kissekatt :-)


Måste avsluta med en söt liten historia... Min vän Marita pekar på en bild med en snygg vältränad tjej i fin bikini och säger till mig "Den var verkligen snygg". Varpå dottern Oliva svarar "Ja, men mamma den hade inte varit så snygg på dig... Du är inte så modellig"
Ja visst är det härligt med spontana och ärliga barn :-)

2 kommentarer:

  1. hahaha!

    barn har en tendens att vara FÖR ärliga ibland..! haha

    *skrattar fortfarande!*

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!