tisdag 27 juli 2010

Ostindiefararen

Vilken härlig dag! Tog sällskap av Evis och åkte ut till Skalvik, Kullavik. Självklart hade vi med oss fiskeprylar (snöre & klädnypa) till krabbfiske men idag var de trötta. Endast en stackare lyckades vi fånga på hela tiden och vanligtvis är det inga svårigheter att få ihop ett rejält gäng till krabbrace. Lukas tyckte synd om den ensamma krabban i hinken så den åkte ganska snabbt tillbaka igen. Istället blev det en lek med den röda spannen som fick agera ostindiefararen :-)



Här från bryggan är bästa krabbfisket


Lukas häller tillbaka den enda krabban i havet

Jag fortsätter att fotografera och experimentera med bildbehandling så mycket jag hinner. Idag har jag lärt mig mer om lokal kontrasthöjning som ger en härlig effekt på fotot.


Paparazzi är i farten... watch out :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!