måndag 19 juli 2010

Blekfeta män förstör våra stränder!

Måndag och dax att jobba efter 3 veckors fantastiskt skön ledighet. Startade morgonen med en löprunda vid Mossen och sedan ett effektivt styrkepass. I love träning!

Detta är första året som jag tagit så här lång semester hemma i Sverige, och just känslan av att inte ha något inplanerat är verkligen underskattat. Balsam för själen! Dessutom mjukstartar jag lite denna veckan för sedan har jag en vecka semester kvar.. Har verkligen laddat batterierna så det ska bli kul att komma tillbaka till jobbet idag. Utmaningar ? Bring it on :-)

När jag kom till jobbet idag hängde ett gäng ballonger inne på mitt kontor med texten "Välkommen tillbaka chefen!" Hur många får ett så varmt välkomnade tillbaka efter semestern? Thanks! :-) Ni är bara bäst!



Kan inte låta bli att skriva några rader om Aftonbladets roliga (eller sorgliga - kan inte bestämma mig för vilket) artikel: Blekfeta män förstör våra stränder!



http://aftonbladet.se/debatt/article7474772.ab

Peter Siepen:

"Låt inte kroppen förfalla bara för att ni har familj! Sommar, sol och bad – underbart, eller hur? Men det finns dock ett litet orosmoln, den svenska mannens usla badmode och generösa fysik. Det verkar som att något händer med männen när de bildat familj. Jag får en känsla av att de ger upp när de har sitt på det torra. Och ofta är det inte bara på modefronten, utan även kroppsligt. När hanen inte är en jägare längre behövs inte estetiska och fysiska attribut på samma sätt som när vi är singlar.

De illasittande surfshortsen har invaderat de svenska stränderna och tvingat mig till reträtt bakom en stubbe eller buske. Sen får vi inte glömma gubbarna som haft samma badbyxa typ hela livet. Hur fräscht känns det när brallan är sönderblekt och hängig? Det är lätt att avfärda min goda fysik med att den skulle bero på genetiska förutsättningar. Men av fyra syskon är jag den enda som har tvättbräda, de andra kör med torktumlare"

Rätt eller fel?? I min stilla ro ler jag och tänker om den här artikeln hade varit skriven om kvinnor... oj oj oj :-) Därmed stänger vi ämnet för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!