onsdag 11 maj 2011

Svart bälte i service!

Jag älskar bra service. Bra service rekommenderar jag gärna till mina vänner, så hör här..

Idag kl 17.30 bryter jag av klacken på mina högklackade skor som jag arbetar i. Jag springer då akut ner till Celik Skomakeri på Landala Torg och hör mig för när han stänger och huruvida han har möjlighet att hjälpa mig omgående. Dvs jag behöver skorna ikväll då jag åker till Stockholm med 06:00 tåget imorgon bitti. Skorna måste bara med.

Han förklarar att han egentligen stänger kl 18:00, att det inte är helt oproblematiskt att lösa just denna typ av lagning men att han ska göra sitt bästa. Han får mitt telefonnummer och ska ringa mig när de är klara att hämtas upp.

Strax innan 20:00 hör jag en man söka efter mig i receptionen. Där står han med mina skor och säger... "jag har försökt ringa men du svarade inte"

Åh herregud! Ser på min mobil att jag har 4 missade samtal från kl 19:15 ( hade telefonen på ljudlös ) OK - now we talking. Detta kallar jag svart bälte i service!

Inte nog med att han väljer att jobba över för att hinna klart med mina skor. Dessutom kommer han upp till mitt jobb och levererar dem så att jag ska kunna få med mig skorna till Stockholm.

Och nu kommer det fina i kråksången... till ett pris av ynka 120 kr. Ja, fråga mig inte om jag gav honom dricks, för det gjorde jag (även om jag fick truga på honom, då han inte ville ta emot pengarna)

Jag har lagat ett annat par skor där en gång tidigare och var lika nöjd då. Därför är det jag som rekommenderar honom till ALLA jag känner och på måndag ska jag gå dit och överlämna en chokladask som tack! Han är både trevlig, serviceminded, duktig och billig!



1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!