söndag 24 juli 2011

Naturhistoriska & Geocaching

Härlig söndag med besök på Naturhistoriska och vår första geocaching! På naturhistoriska hade de spärrat av där noshörningen står. Noshörningen saknade sitt horn. Har någon stulit det? Det kan man ju misstänka då det var avspärrat med polistejp :-( Vem begår ett sådant brott? Sick!















Att gå på geocaching var verkligen kul men inte alls så lätt som jag trodde. Till vår hjälp hade vi GPS och kompass men jag är ett miffo då det gäller att tyda kartor... Låt mig säga att orientering inte var mitt starka ämne i skolan. Detta är dock ett utmärkt sätt att utvecklas på! Roligt för både stora och små även om det tog ganska lång tid att hitta skatten!



En mycket nöjd pirat som äntligen hittat skatten :-)




Under den här stenen låg skatten gömd! Inte helt lätt att hitta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!