torsdag 7 juli 2011

Tacksamhetsalfabet

De flesta av oss tenderar att se mer till vad vi inte har än vad vi har. Vi fokuserar på det negativa istället för det positiva. Det gäller att bli uppmärksam på hur mycket vi faktiskt har i våra liv att vara tacksamma över.

När jag utbildade mig till coach, fick vi i uppgift att varje kväll skriva ned i en bok vad jag var tacksam över. Ta några minuter varje kväll innan du går och lägger dig och skriv ner saker, händelser, personer, upplevelser, tankar osv. som du är tacksam över att du har upplevt och har i ditt liv. Det hjälper dig att lägga fokus på det positiva och det som berikar istället för det som inte fungerar eller det du saknar.

Ulrika Gabriel gav mig tipset om att hitta något att vara tacksam för på varje bokstav i alfabetet. Vi börjar med bokstaven A.

Vad är du tacksam för som börjar på A?

Jag är tacksam för :





♥ Arbete - att jag har ett stimulerande och utvecklande arbete
♥ Annorlunda - att människor vågar vara annorlunda
♥ Andas - att jag är frisk, lever och andas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!