tisdag 9 november 2010

Slöfockarna har sammanträde.

Såg du programmet "Ung och bortskämd" igår på SVT? Vilket underbart program, jag dör! 10 bortskämda snorungar som aldrig lyft ett finger.

24-åriga Dezirées mamma åker sex mil varje dag för att lämna frukost till sin dotter. Och städa hennes lägenhet. Och diska. Dezirée har ju så mycket att göra med naglarna, och med sina extensions.



“Om mina föräldrar sa nej skulle jag nog bli arg, men jag har aldrig varit med om det, så jag vet inte”, säger Karolina som får köpa allt hon vill på pappas kort. Dessutom lagar han all hennes mat, diskar, städar och agerar taxichaufför.

Vilka snorungar SVT har rotat fram till den nya realityserien ”Ung och bortskämd”. Tydligen väckte programmet ramaskri men jag tyckte det var mest underhållande. Inte minst för slöfockarnas underbara citat. “Alltså jag skrubbar ingenting förutom möjligtvis mitt ansikte,” säger Lorenzo vars största intresse är att spegla sig.

BBC:s förlaga har titeln “Young, dumb and living off mum”. I den svenska titeln är ordet dum borttaget. Jag förstår först inte varför. Men kanske för att allt i slutändan faller tillbaka på föräldrarna. “Ung, bortskämd med dumma föräldrar” vore den riktiga titeln.

Klicka på bilden för att se programmet du med :-)



Ps. What’s up med att det alltid ska vara en värmlänning med i alla dokusåpor? Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!