tisdag 29 mars 2011

Matrevolutionen - Ät dig frisk med riktig mat

Precis som de flesta i min bransch är jag så klart intresserad av kost. Det kryllar av teorier för viktnedgång som LCHF, Atkins, Isodieten, Southbeach-metoden, Viktväktarna, Stenålderskost, GI etc ... Själv tänker jag "kalorin in - kalori ut" som en grundsten för mitt levnadssätt. Antingen får jag äta mindre eller öka träningsmängden.



Dock vill jag lära mig mera och läser just nu boken "Matrevolutionen" skriven av kostdoktorn Andreas Eenfeldt. I boken berättar han varför vi blir sjuka av fettsnål och kolhydratladdad mat. Gårdagens lightprodukter och snabbmat smakar sämre, är fyllda av tillsatser och är dåliga för vikt och hälsa. Eenfeldts uppmanar till att det är hög tid för riktig mat igen! Vägra dålig och näringsfattig mat. Bred smör på mackan och häll tjockmjölk i glaset. Smörstek kött och fisk. Dränk grönsakerna i fin olivolja. I boken samlar Andreas Eenfeldt sina erfarenheter och presenterar aktuell forskning kring mat och hälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!