torsdag 3 mars 2011

Multitasking is da new shit!

Hemma med Lukas idag och vabbar. Idag var ingen bra dag att vara hemma på då vi hade kick off med jobbet, men sjukdom kan man ju inte styra över. Jag passar på att ta vara på dagen och göra något bra av den ändå.. Multitasking is da new shit!

Bakat bröd (under tiden som brödet står i ugnen 1 1/2 timme) hinner jag jobba lite och planera inför kommande kvartal. Lukas ligger i soffan bredvid och vilar.

Gör smaskiga våfflor till Lukas (under tiden drar jag igång en tvättmaskin)

Lagar lunch (under tiden kotletterna är i ugnen, startas dammsugaren.)

Diskar (jobbsamtal - planerar ett större inköp till centret)

Tar ut tvätten och lägger in en ny (jobbsamtal - planerar utbildning & resa till Stockholm nästa vecka)

Mailar en offert (säger till Lukas att ta upp vindruvorna han tappat på golvet)

Softar och kollar på film med Lukas (myser & gosar)


Klockan är bara lunch. Jag har säkerligen gjort en mängd saker under tiden utan att ens tänka på det. Undra hur många saker man gör under en dag egentligen? Någon gång ska jag ta mig tid och vara närvarande och skriva ned varenda lite sak jag gjort. Förmodligen är det så här jag lever vardagen. Väldigt sällan som jag bara gör en sak i taget. Effektivitet it is.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!