onsdag 30 mars 2011

Slut på ursäkter!

Nu är jag så trött på alla mina ursäkter för att inte träna regelbundet. Jag jobbar på ett träningscenter och borde rimligtvis ha alla förutsättningar i världen för att kunna träna. Jag älskar egentligen träning men av någon anledning blir det inte så ofta som jag skulle vilja... hmmm.

Sist jag skrev och planerade att ta tag i träningen var det december månad... hmmm. Vad hände? Nada. Januari och februari åkte jag på den ena influensan efter den andra och kunde inte träna alls. Mars var jag lat och nu är det snart april månad!! Jesus.

Idag tog jag tjuren vid hornen och bokade in en PT timma nästa måndag 4 april. Därefter har vi bestämt att köra tillsammans en gång i veckan. Det är precis vad jag behöver för att inte skippa träningen. En avtalad tid och någon som väntar på mig.

Att träna kvällstid är kört eftersom jag då har Lukas, så nu har jag bestämt mig för att schemalägga träningen dagtid när jag ändå är på jobbet.

Denna gången kommer det fungera för att jag...

- har en bokad PT tid 1 gång/veckan
- schemalagt 2 egna träningspass i veckan dagtid i kalendern.

Det blir 3 träningspass i veckan vilket är en nivå som är lagom just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!