tisdag 22 mars 2011

Spricker av stolthet.

Bara så du vet kommer jag nu att skryta om sonen... och jag är så himla glad och stolt mamma.

Lukas berättade idag att de hade haft innebandy på gympan i skolan och de hade blivit indelade i 2 lag, det vita och gula laget. Lukas tillhörde det gula laget och tydligen hade de varit överlägsna och vunnit stort över det vita laget. Lagspelarna i det vinnande laget hade retat det vita laget med " Vita laget suger! Gula laget äger!" but not my son :-)

Han berättade att han inte varit med och retat. Jag frågade vad han gjorde då och han svarade - Jag sade bara ... "Bra kämpat!"

I det läget dör man som mamma. Jag blir så himla glad att han lärt sig att agera sjysst som vinnare och vara en sjysst kompis. You bet - I am proud!



Jag är övertygad att det säkert funnits eller kommer finnas tillfällen då min son inte kommer agera sjysst men idag väljer jag att fokusera på det positiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!