fredag 18 mars 2011

Thank's god for barnfri helg.

Idag har jag varit hemma med Lukas då hans skola var stängd pga studiedag. Olle, en klasskamrat kom över och förgyllde vår tillvaro några timmar. Så här kan det gå när två busfrön hittar på hyss tillsammans. Lukas ropade på mig från toaletten och där satt de och hade rullat upp HELA toalettrullen (den var helt ny)...

Det suger att vara separerad och inte få vara tillsammans hela tiden. Men just nu i skrivande stund välkomnar jag sovmorgon, egen tid, njuta av mitt morgonkaffe i lugn och ro, strunta i att laga mat och äta youghurt och flingor hela dagen om jag så vill. Thank's god for barnfri helg.

I samma stund som jag skriver orden drabbas jag av lite dåligt samvete och tänker "Vilken hemsk mamma jag måste vara som vill vara själv en stund".. men det är precis vad jag behöver just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!