torsdag 6 januari 2011

Dag 01 - Presentera mig själv

Jag är en nyfiken själ som älskar att resa. Har gjort flera långresor och besökt mer än 150 länder. På senare år har jag landat i den jag är och uppskattar idag vardagen. Typisk känslomänniska och använder sällan min logik. Berörs mycket av glädje och bölar till program som Extreme Home Makeover. I övrigt tittar jag väldigt sällan på TV då jag tycker det är slöseri med tid.

Som yngre spelade jag fotboll och handboll vilket resulterade i både brutna armar och ben. Kräver fortfarande hög aktivitet i form av både fysisk och intellektuell sysselsättning för att inte bli rastlös och förvandlas till en otrevlig typ.

Jag har ett utvecklande och stimulerande arbete, där jag är mycket social och har därför också ett stort behov att tystnad och ensamhet. Brinner för personlig utveckling och lyssnar mycket på ljudböcker. Jag känner en tacksamhet för att jag fått uppleva så mycket i livet. Som person är jag extremt målfokuserad och jobbar på att vara mer Human Being än Human Doing.

Jag är också 36 år, mamma till Lukas 6 år och bor centralt i en härlig sekelskiftesvåning i Vasastan. Född och uppvuxen i Göteborg. Syster till Mikael och Jerry.

Utbildad beteendevetare inriktning arbets- & organisationspsykologi. Studerat vidare med 1 år inom Gestaltterapi, 2 år samtalsterapi (psykosyntes) samt certifierat mig till coach. Drivit två egna företag. Livsresan (som erbjöd samtalsterapi och coaching för privatpersoner och företag) samt House of Inspiration (en ebutik inom scrapbooking) Har sedan 1993 även jobbat inom friskvårdsbranschen och arbetar idag som platschef på Sats Landala.

Jag är nattmänniska som älskar glamour på vardagen, en stilren inredning, goda viner och champagne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!