söndag 9 januari 2011

Dag 05 - Vad är kärlek?

Vad är kärlek?

Kärleken finns i många olika former. Kärleken till mig själv, kärleken till mitt barn, mina nära och kära och den universella kärleken.

För mig är ordet kärlek inte ett substantiv utan ett verb. Det är något du gör, något du ger. Kärlek är mer än en känsla. Det är ett beteende.

Vi säger alltid att kärleken är det viktigaste i våra liv, men många gånger kanske vi faktiskt glömmer av att visa det i handling. Till exempel, klockan är åtta på kvällen. Du är trött efter en tuff och hektisk dag på jobbet. Ditt barn kommer och frågar: "Vill du spela spel med mig?" När du släpar ditt trötta sinne till köksbordet för att spela i 30 minuter, då visar du kärlek.

Oavsett om det gäller kärleken till ett barn, din partner eller kollega är din tid och uppmärksamhet det finaste du kan ge.



Min stora kärlek i livet. Kärleken till min son Lukas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!