söndag 9 januari 2011

Brunch på Skårs Gård

Jag har haft en riktigt skön helg innehållande både aktivitet och vila.

En härlig helg inleddes först med ett roligt och svettigt träningspass (zumba is da shit ;-)) och avslutade sedan fredagkvällen i trevligt och snyggt sällskap. På menyn stod hemmagjord pizza och ett fantastiskt gott rödvin.

Lördagen var minst sagt aktiv. Först åkte jag och Filip ut till Skårs gård för att avnjuta en smaskig brunch. Jag är en sucker för brunch och kan verkligen rekommendera brunchen på Skårs gård. Trevlig personal, god mat och gammaldags genuin miljö.



Skårs gård på sommaren

Med andan i halsen hann jag sedan precis till Kompassen för att träna zumba med grymmaste Fia. Lördagkvällen blev sedan inte riktigt som jag planerat efter ett telefonsamtal från personalen med beskedet att en av duscharna på gymet fullständigt löpte amok. Det var bara att sätta igång och ringa runt rörmokare som jobbade jour. Jag kan tala om att det inte är det lättaste att hitta en rörmokare som är sugen på att rycka ut en lördagkväll. Det hela löste sig några timmar senare och jag kunde avsluta kvällen med en film och lite gott vin.

Idag söndag har jag softat större delen av dagen hemma. Jag hade gärna gått ut på en lång skön promenad men det kändes inte som ett smart alternativ med tanke på den sjuka halkan. Bambi på hal is - Nej tack. Har precis lagat och ätit en smarrig kycklingpaj och nu är det ett varmt bad och avkopplande ljudbok som väntar. Softisch!





Mexikansk kycklingpaj

Pajdeg


50 g flytande margarin
2 dl mjöl
1/2 dl grahamsmjöl
125 gr kesella
2 msk vatten
1 krm salt

Fyllning:


1/2 grillad kyckling
ca 10 färska champinjoner
1 gul lök

1 1/2 msk smör
150 g philadelphiaost
1/2 - 1 burk salsa medium
green chili
2 dl riven ost


Gör så här:

1. Blanda degen och förgrädda pajskalet i 200 °C i ca 7 minuter.
2. Bena ur den grillade kyckligen och dela köttet i mindre bitar.
3. Hacka löken och skiva champinjonerna.
4. Bryn löken och champinjonerna i smöret.
5. Blanda i kyckling, salsa och philadelphiaost, rör om och låt osten smälta.
6. Bred ut röran i det förgräddade pajskalet.
7. Bred ut green chili (efter smak) ovanpå.
8. Strö över riven ost och gratinera i 175-200 °C tills allt fått färg, ca 10-20 minuter.


Servera gärna med en god blandad sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!