söndag 2 januari 2011

Träning bättre är Prozac!

Det finns inget bättre än träning. Hjälper faktiskt mot det mesta! Botar sömnlöshet, oro, humörsvängningar, irritation och rastlöshet. Who needs Prozac?

OK. När jag nu gillar träning så mycket, hur kommer det sig då att jag inte gör det oftare? Veckan har 168 timmar och det vore katten att jag inte ens kan lägga 2-3 av dessa på träning. I mitt fall har jag inget att skylla på mer än att jag måste planera in det i förväg annars blir det inte av. Efter jobbet funkar sällan eftersom jag då oftast är ensam med Lukas. Så i mitt fall funkar det alltså bäst att träna innan jobbet eller på lunchtid. Därför är jag så himla lycklig att vi nu på vårschemat erbjuder zumba kl 12:00 på måndagarna och BodyBalance på torsdagarna. Det ger mig möjlighet att köra 2 fantastiskt härliga pass i veckan :-) 2011 kommer att bli MITT träningsår!


Vad vill du ha mer av 2011?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!