lördag 1 januari 2011

Bokslut 2010

2010 var minst sagt ett händelserikt år.

Året började tufft och stormigt. En separation som resulterade i husförsäljning och flytt från Billdal in till Vasastan. Det kändes som att gå 10 steg tillbaka i livet. Med facit i hand kan jag idag säga att det var ett helrätt beslut, men då kändes det oerhört smärtsamt. För mig personligen kändes det som ett stort misslyckande att inte lyckas ro relationen i hamn.

Sakta med säkert började jag att acklimatisera mig till stadslivet igen och började njuta av att kunna ta en café latte bakom hörnet, eller att ta ett glas vin på stadens uteserveringar och promenera hem i sommarnatten. Jag och Lukas var vår egen lilla familj och allt kändes väldigt enkelt. Skönt också att ha gångavstånd till jobb och skola samt slippa köerna på 158:an.

Sommaren blev fantastisk, något som jag i separationen oroat mig över. Efter att ha bott i hus några år och ha skogen och havet utanför dörren var jag inte helt nöjd med att bosätta mig i lägenhet igen. Sommaren 2010 blev faktiskt en av mina bästa somrar tillsammans med Lukas. Vi tog bilen till havet och fiskade krabbor. Promenerade till parken och njöt av en fika. Gick till Slottskogen. Umgicks med nära och kära. Besökte muséer och andra sevärdheter. Reste till Cypern. Men framförallt hade jag en harmoni i kroppen som jag inte upplevt på väldigt länge.

Hösten innebar hårt arbete och jag jobbade mycket med min personliga utveckling. Hela hösten och vintern har jag läst och lyssnat på flera ljudböcker inom personlig utveckling, teamwork och försäljning. Det kändes oerhört skönt och jag längtade efter förkovran och förändring. Dessutom hade jag tillsammans med SATS Landala förmånen att vinna tävlingen VM i GETIN och ta med hela teamet till Mallorca! En resa som var fantastisk på många sätt och vis.

Har även träffat någon som mitt hjärta bankar lite extra för vilket så klart känns fint. Jag tar det sakta och kommer att vänta med att presentera honom för Lukas. 2011 ska jag landa i det som skett och fortsätta att inspireras och utvecklas såväl i min privata roll som i min yrkesroll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!