torsdag 30 december 2010

Diamonds are a girls best friend.

Ikväll ska det nya året skålas in och vi ska tillbringa aftonen i Krokslätt med både vuxna och barn. Ska bli trevligt! Jag välkomnar 2011 som kommer att bli ett härligt år!

Dagen före nyårsafton är det alltid samma sak. Jag springer fram och tillbaka som en skållad råtta genom alla affärer för att hitta den perfekta nyårsdressen. Precis ALLA affärer skyltar med REA men jag hittar bara stuff till ordinarie priser.

Det hela slutar med att jag handlar en schweindyr lila tunika á la Odd Molly stuk (den piffiga butiksinnehavaren garanterar att den är en investering då det är såå rätt och 2011:s vårnyhet) Ehh... kan ju liksom inte bli fel för vi är ju fortfarande på 2010 tänker jag och tar två!! eftersom jag inte kan bestämma mig för om jag vill ha den lila eller den svarta. Öppet köp tänker jag i mitt stilla sinne.

Kan meddela att det varken kommer bli den lila eller svarta tunikan ikväll. Detta efter att jag hade beslutsångest efter att pratat med Filip ang dresscoden. "Jag kommer ha mörk kostym" "No shit" tänker jag för mig själv. Ja... en snygg kostym funkar ju alltid. Känns så enkelt för killarna. Ska vi gå på vett och etikett bör ju kvinnan i så fall ha knälång dräkt, klänning eller kjol. Den ska ej vara axelbar och kjollängden skall inte vara golvlång. Gör det hela mycket enklare!

Nu kommer jag istället ta en axelbar cocktailklänning som jag inhandlade till ett bröllop för 2 år sedan. Det enda som känns helt rätt för kvällen är mina diamantörhängen. Diamonds are a girls best friend. Vem sade att man blir klokare med åldern?




Vänner ... ett gott slut ( låter som om vi ska dö hela bunten) och ett riktigt ....

GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!