söndag 26 december 2010

Lärdomar av att misslyckas


Ett misslyckande betyder inte
att jag är en förlorare -
det betyder att jag inte har lyckats än.

Ett misslyckande betyder inte
att jag ingenting har åstadkommit -
det betyder att jag har lärt mig något.

Ett misslyckande betyder inte
att jag varit dåraktig -
det betyder att jag vågade försöka.

Ett misslyckande betyder inte
att jag saknar förmåga -
det betyder att jag måste göra något annorlunda.

Ett misslyckande betyder inte
att jag är värdelös -
det betyder att jag inte är perfekt.

Ett misslyckande betyder inte
att jag slösat bort mitt liv -
det betyder att jag har en bra
anledning att börja om.

Ett misslyckande betyder inte
att jag aldrig mer kommer att lyckas -
det betyder att jag får öva mer


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!