fredag 10 december 2010

Biggest loser!

Jag älskar mat. Kanske lite för mycket ;-) När jag skulle prova mina jeans häromdagen kunde jag inte knäppa byxorna! Suck. Jag behöver tighta till mig lite. Jag mår inte bra när kläderna inte sitter snyggt ( ha ha i detta fallet kommer de ju inte ens på :-)

Julen närmar sig med stormsteg och jag vet att många får ångest efter jul och ska ta tag i den där träningen eller viktminskningen som de länge gått och funderat på. Jag kommer inte göra som de flesta andra och vänta till 2011. Jag kommer starta nu! Dessutom kommer jag blogga om det vilket sätter lite skön press :-)

Att gå ner i vikt är egentligen inga konstigheter. Alla tror vi på olika varianter för viktnedgång, men för mig handlar det bara om att äta smartare. Mindre portioner oftare. Jag vill kunna njuta på vägen och unna mig ett glas vin eller pizza. Det krävs inga stora förändringar för att jag ska nå resultat men mitt stora dilemma är att jag äter alldeles för sällan och hoppar ofta över frukosten.

Jag har gjort den här resan en gång tidigare (efter graviditeten) och bara genom att äta regelbundet minskade jag 10 kg på 8 veckor! Målet blir att gå ner ca 0,5 kg i veckan tills jag väger 58 kg igen som är min må-bra-vikt. Då kommer definitivt jeansen passa igen ;-)



och du kom ihåg... ALLA kan träna!

1 kommentar:

  1. Jag gör dig sällskap med viktminskning, i februari då alltså :) Om du inte redan är i mål då dvs...

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!