söndag 19 december 2010

Jag - en vinnare!

När klockan slår tolv den 31 december önskar människor över hela världen varandra ett riktigt Gott Nytt År. För vissa är det bara en ny dag i kalendern, och för andra symboliser det nya året början på något nytt, en bättre morgondag.

Själv ser jag fram emot 2011 och ska till att förvalta året på allra bästa sätt för mig och mina vänner. Här är min underbara stenstaty som hjälper mig att påminna mig varje dag om att göra mitt allra bästa - "Du är en vinnare"



JAG - en vinnare!

Jag fokuserar på uppgiften, på nuet.

Jag har en positiv förväntan: ”Det här ska bli kul.”

Jag fokuserar bara på det som gäller mig och som jag kan påverka, inte på konkurrenter, vind, väder, ledare osv.

Jag fokuserar på det som fungerar.

Jag fokuserar bort ifrån det som tidigare har inträffat och aktiverar tankarna i nuet.

Nu och framåt är det som gäller.

Jag känner mig glad, lycklig, nyfiken, stark, nöjd.

Jag gör aktiva ansträngningar att hitta saker i tankarna som gör mig glad.

Jag strävar hela tiden efter att hitta nya tankar som kan stimulera mig, och utmana mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!