måndag 13 december 2010

Terroristen från Tranås

Terrorismen har gjort sin debut i Sverige. Personligen vet jag inte om vi kan uttrycka oss i termer av terrorism eller om det bara var en ensam galning. Förhoppningsvis det sistnämnda men faktum kvarstår att förmodligen sitter det en hel del nöjda Sverigedemokrater i vårt land och gnuggar händerna. I deras värld kommer mannen som tack och lov bara sprängde sig själv inte från Tranås utan från Iraks huvudstad Bagdad.

Sverigedemokraterna lär jubla inombords den här dagen då en terroristen från Tranås gav dom en vitamininjektion som hette duga. Med det vill jag absolut inte förminska det som den hemska mannen från Tranås försökte genomföra. Men vi kan inte straffa hela folkgrupper kollektivt för att det finns idioter bland dem.

Studenten som blev Jihadbombare

Hur kunde det bli så här? I min värld kom en 11-årig pojke hit till Sverige med drömmar som inte inrymde att han skulle bli självmordbombare flera år senare. Därmed vill jag inte förminska det fruktansvärda han försökte göra. Det var tur att han misslyckades totalt med sina planer att sprida kaos och död omkring sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!