fredag 3 december 2010

Kan jag få en tjuga?

Ja, det blev tyvärr inget vidare kalasfirande idag då Lukas hade 39,3 i feber. Mestadels av förmiddagen sov han bort. Senare på kvällen, efter alvedon och ett bad piggnade han till och lekte med sina nya presenter.

Lukas kan säga de mest underbara roliga saker. Han tappade sin andra tand idag och som de flesta vuxna, säger jag att han ska lägga den i ett glas vatten så tandfén kommer.

- "Då får du en guldpeng Lukas!"

- "Jag har hört att man kan få en tjuga. Kan jag också få det?"

En annan rolig sak han sade idag var

- "Mamma, gamla människor ser så läskiga ut nakna"

(Han var på simhallen med skolan i veckan)



Lukas leker med sin nya bilbana



Lukas tappade sin andra tand idag :-)



Hur tänkte jag egentligen när jag sade till Viktoria att han önskade sig ett munspel ;-)
Tålamod come to Mama! Stackars grannarna.. ha ha



Lukas med fronten på sin nya coola snowracer som jag inte hunnit bygga ihop ännu.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!