onsdag 8 december 2010

Förenkla vardagen!

Något av det tråkigaste och för mig mest tidskrävande av hushållsarbetet är att handla. Detta har jag nu löst genom att beställa mat via nätet. Jag gjorde beställningen sent igår kväll och idag kom min första hemleverans av mat från HemmaLivs. Måste säga att jag är oerhört nöjd!

Jag provade att beställa lite olika varor för att testa kvalitén. I påsarna var det fräscha råvaror, svenskt dagspackat kött och färskt mjukt bröd. Leveransen funkade klockrent, hade bestämt en leverans av påsarna mellan kl 16:00-20:00. Klockan 13:00 fick jag ett SMS som sade att bilen var på väg och att de beräknade vara där 16:15 +/- 30 minuter.

Hemleveransen kostade ca 80 kr & för mig är det lätt värt för att slippa kånka på tunga matkassar med en trött och hungrig 6-åring vid sidan om. Dessutom är det mycket enklare att tillaga bra middagar när du har alla ingredienser hemma! Idag blev det klassisk husmanskost; kokt potatis med torsk och äggsås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!