måndag 17 januari 2011

Dag 11 - Mina syskon.

Jag har 3 halvsyskon. Yes. Välkommen till familjen Tajkon ;-)

Ekvation må se komplicerad ut men för att göra det enkelt:

Mamma träffar pappa som har en son sedan tidigare förhållande (äldre bror)

Mamma träffar ny man och får barn (yngre bror)

Pappa träffar ny kvinna och får barn (Isabell)


Jag har två fina bröder varav en kommit in mer i mitt liv sedan pappa gick bort. I sorgen kom jag och min äldre bror varandra närmare. Jag är uppväxt med min yngre bror så det är inga konstigheter, han ÄR min bror. Har aldrig kallat honom något annat.

Mitt i tårar och bouppteckningskaos fick vi reda på att pappa hade ett barn till, Isabell. Jag träffar aldrig henne och räknar inte in henne i familjen. Dvs jag säger alltid att jag har 2 bröder om någon frågar om min familjebild.

Utan att gå in på varför det blev så här är jag oerhört glad och stolt över mina bröder. Vi träffas hyfsat ofta, pratar med varandra då och då och vi vet vad som händer i varandras liv. Det är fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!