torsdag 6 januari 2011

Dag 03 - Mina föräldrar.

När man bloggar kan det ibland vara svårt att ha en tydlig gräns mellan vad som är personligt och privat. Jag är gärna personlig men det privata vill jag behålla för mig själv och min närmaste krets, de som verkligen känner mig. Jag bloggar ogärna om andra personer.

Så mina föräldrar.

Mina föräldrar var separerade och jag växte upp tillsammans med min mamma. Min pappa var ganska frånvarande under hela min uppväxt. 2001 gick han tyvärr bort i cancer. Det var en oerhörd sorg för mig, eftersom vi då hade börjat att umgås regelbundet och jag började lära känna min pappa på riktigt.

Min relation till mamma har varit ganska stormig i omgångar och vi träffas idag alldeles för sällan. Jag är medveten om att hon alltid gjort så gott hon kunnat för oss barn även om det i mina ögon ibland blivit lite tokigt. Att man gör så gott man kan utifrån sina förutsättningar är mer än nog för mig.

Jag och min mamma är extremt olika. Min mamma säger saker som "Livet är inte enkelt" och "Man kan inte få allt man vill". Jag tror precis tvärtom. Du kan få precis vad du vill - OM du vill det tillräckligt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag!